سرزمین من آریا

تاریخ و تمدن ایران

سرزمین من آریا

تاریخ و تمدن ایران

زندگی زرتشت پیامبر ایران باستان

 

زرتشت در چه زمانی می زیسته است؟

به درستی مشخص نیست ، بعضی از پژوهشگران زمان او را ۶۰۰۰ سال پیش از افلاطون و یا ورود خشایار به یونان می دانند ، چندی او را ۵۰۰۰ سال پیش از جنگ «تروا» که ۶۱۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بوده می دانند . نوسان این دوره ها از ۶۰۰ تا ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد است زرتشتیان ایران در حال حاضر به نظر ذبیح بهروز استناد کرده و تا نتیجة علمی و پژوهشی بهتری به دست آید زاد روز اشوزرتشت را ۱۷۶۸ سال پیش از میلاد مسیح باور کرده اند .






محل زندگی زرتشت کجاست؟

اوستا زادگاه اشوزرتشت را محلی به نام «رَگه» در کنار رودخانة «دْرُجی» و دریاچة چیچَست می داند بعضی از پژوهشگران این محل را در غرب ایران یعنی دریاچة ارومیه و برخی دریاچة هامون در خاور را اشاره کرده اند و چندی نیز رگه را شهر ری در نزدیکی تهران می دانند.

خانوادة زرتشت چه کسانی بودند؟

در اوستا و منابع دیگر نام پدر زرتشت پوروشسب و مادرش دْغدو است ، اشوزرتشت با هووی ازدواج کرد و شش فرزند داشت سه دختر به نام های فرِنی ـ تریتی ـ پورچیستا ، و سه پسر به نام های ایسَدواستَر ـ اوروتَت نَر ـ خورشید چهر .

معنی نام زرتشت چیست ؟

در گات ها این نام به صورت زَرَت اوشتره آمده است پژوهشگران برای نام پیامبر معنا و ترجمه هایی گوناگون دارند مانند ستاره زرین ، ستاره درخشان ، روشنایی زرین ، فروغ پاک ، روشنفکر و دارنده شتر زرد .

بهترین ترجمه این است که بخش زَرَه را زرین و بخش دوم اوشتره را روشنایی به معنای روشنایی زرین یا هاله ای از نور بدانیم .

درباره درگذشت اشو زرتشت آیا روایت به قتل رسیدن در نیایشگاه بلخ درست تر است یا اینکه در کنار خانواده و درآرامش از این دنیا رفته اند ؟

هر دو روایت است و به درستی مشخص نیست که نزدیک به چهار هزار سال پیش پیامبر چگونه درگذشته است.

برچسب نوشته :ایران باستان،ایران قدیم،بزرگان ایران باستان،بیوگرافی زرتشت،تولد زرتشت،خانواده زرتشت،زرتشت،زرتشت در چه رملانی می زیسته است،زرتشت پیامبر ایران باستان،زمان زیست زرتشت،سایت کورش کبیر،سایت کوروش کبیر،محل زندگی زرتشت،محل زندگی زرتشت کجاست،مرگ زرتشت،مطالب جالب،مطالب جالب در مورد زرتشت،معنی نام زرتشت،همه چیز در مورد ایران باستان،همه چیز در مورد زرتشت،پیامبر ایران باستان،کورش بزرگ


بخوانیم این جمله درگوش باد چو ایران نباشد تن من مباد

[تصویر: zarto0sht.jpg]
نظرات 2 + ارسال نظر
آذر کیوان سه‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:45 ب.ظ http://azarkeynvan.blogfa.com

همون تو گوش باد باید خواند کسی مه نمیشنوه

فانید پنج‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:04 ب.ظ http://pamnirz.blogfa.com

ام خب در این که کوروش بهترین بوده و هست هیچ شکی نیست...اما نمیشه زیاد بحث کرد در موردش!
منتظرم بهم سر بزنیدو نظرتونو بگین...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد